halo.....

thanks 4 following my blog, xsangka ade gak yg sudi heeehhheee...........

Tuesday, June 16, 2009

cuti ku di tanah tumpah darahku, air liurku- melaka bandar warisan dunia

yeah cuti!!!!!!!!! akhirnya dpt gak aku ade mase ngan keluarga..... dari 5-9 jun aku balik ke negeri melaka........... rindu gak kat sana....... mcm2 aku wat ngan family aku.. actually tujuan besonye adalah nak uruskan bantuan kerajaan negeri melaka aku....... tp apa salahnya jika kita minum air di dalam berenang.... wah bahasa buku gitu..... tambahan pula jiran lama aku pakcik mail(tp namo sebenonya muhd. ali......... pelik2) dan cik sinah........ mengadakan keje kahwin.. so aku g la tlg......... adat berjiran kan. aku sampai jumaat malam... depan rumah pn da pasang kemah....... warna purple menjadi plhan.... so next day morning, aku basuh umah dan pegi umah owg kahwin..... 3 rumah ko..... tercabut lutut aku drive.. jauh2 lak tu..... belah ptg rewang rumah cik mail... lama xrewang, seronok tau........ malam nye g beli brg ckit...... nak g u.... huhu ari ahadnye tlg umah abg amran (umah cik mail), ramai gak yg dtg. pnat gak la........... petang lak g majlis kahwin abg firhan. kat dewan sek cina.......... lawa beb awek dia... aku harap aku setuah dia... amin........ malamnya lak lepak kat sungai melaka, ade pertandingan bot berhias, lawa2, sok nye. aku uruskanborang aku............ penat gak 1 hari nak tunggu, malam lak aku g maen boling kt mp............ beronok2 aku...... hehehhe aku blek ari selasa. coz adik ade tusyen....... selum smpai g makan kt seremban....... kantin mak long zam........... so, aku akan adakan kenduri kesyukuran kat umah aku... hjg minggu ne, ahad. kul 12 tgh hari smpai...... memaner yg dekat ley le mai ye.. huhu ok la ne ade ckit gambo........ enjoy........... assalamualaikum.......








-burgerdlmkunyahan-

No comments: